Saturday 6 September 2014

רינת לזר: ככה תגיע מוכן להרצאה

הכנת הרצאה מראש היא אחד הדברים החושבים ביותר בהעברת מסרים מוצלחים בכנסים. שלב ראשון וחשוב הוא לקבוע ולנסח על דף את  המסר עיקרי, פתיחה, נקודות תמיכה וסגירת הנאום. כתוב את המסר העיקרי שלך במשפט אחד ובשפה פשוטה. למשל: "כדי שהחברה תוכל לשרוד אנחנו חייבים להכפיל את ההכנסות מהמכירות שלנו." לכתוב את זה ראשון, כי כל דבר אחר שאתה תדבר עליו יהיה חייב לתמוך במסר זה ואם הוא אינו תומך בו אז ההרצאה תיפגע.
 
חשוב על המסר העיקרי שלך וכתוב את המילים האחרונות שינעלו את הנאום. הודעת הסיכום שלך יכולה להיות קריאה לפעולה, כלומר להגיד לאנשים בדיוק את מה שאתה רוצה שהם יעשו. למשל, לקנות את המוצר, לחייך אל הלקוחות, לתרום כסף למטרה וכו.
 
לאחר שקבעת את הפתיחה, את הסיום ואת ההנעה לפעולה, רשום חמש נקודות שתומכות במסר שלך. לאחר מכן יש לבחון אותן ולבחור את שלושת הנקודות הטובות ביותר. השתמש בנתונים סטטיסטיים או אנקדוטה כדי להמחיש כל נקודה. הפוך את האנקדוטה למצחיקה או חפש אפשרות אחרת להגיע לקהל באופן אישי. קהל היעד שלך צריך לקלוט את הנקודות, להבין ולזכור כל אחת מהן.
 
בדברי הפתיחה שלך. השתמש רק בכמה משפטים כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהל. השתמש בהצבת אתגר, שאלה, אנלוגיה או ציטוט. טכניקה אחת, הקושרת את הכול ביחד, היא לפתוח ולסגור עם אותו המשפט. תן לאנשים לדעת איפה אתה עומד בעניין זה ומה המסר שלך. לעולם אל תניח שהם מבינים את זה בעצמם.
 
כדובר, המצגת שלך מאבדת את האפקטיביות עם כל הסחת דעת. בדרישת "שקט!" אתה מביע וממצב את הסמכות שלך ונותן תוקף לערך של המצגת שלך.
 
כשזה מגיע להשגת תשומת לב במהלך נאום אנשים מצפים מהדובר לדבר. אם אתה לא מדבר הם יודעים שמשהו לא בסדר. בדרך כלל משהו שהוא רעש קהל מיותר. השתמש בטיפול השקט כפי שתואר במאמר זה כדי לוודא שאתה והמצגת נמצאים במרכז תשומת לב ולבסס את הסמכות שלך.
 
הדרך האהובה להשקיט קהל ולקבל את תשומת הלב שמגיע לך היא להשתמש בהפסקה ובשתיקה. זה אולי נשמע מוזר שלא מגיע כלום מתוך הרמקול אבל זה עובד כל הזמן. תפסיק לדבר, עמוד במרכזו המוחלט של החדר, חכה בסבלנות לשיחה שתתפוגג, סרוק את הקהל ושים לב כולם יודעים שההרצאה עצרה. שאל (בנימה מעט צינית) אם זה בסדר אם תמשיך בהרצאה מהמקום בו הפסקת. גל הלם כזה תמיד יעבוד, האנשים שמנסים להקשיב יחייכו ויעשו לך את העבודה. האנשים שגורמים להסחת הדעת יהיו נבוכים לחלוטין.שים לב רוב המרצים ביישנים מדי כדי לדרוש את הכבוד שלהם. אם אתה דורש את הכבוד שלך, יינתן לך הכבוד שלך.
 
לבסוף, סקור את הטיוטה שלך ובצע התאמות. אולי כדאי לך לשנות את הסדר של שלוש הנקודות שלך. לשכתב את ההערות שלך על דף בתמצות או רק כתוב את מילות מפתח באותיות גדולות.
 
מוכן? קח נשימה עמוקה, הראה בטוח בעצמך, חייך ולך למרכז הבמה. חכה לתשומת הלב של כולם, כדאי להשהות רגע את הפתיחה ולסקור את הקהל להכיר בנוכחותם, אסוף את המחשבות שלך והתחל את ההרצאה.
 
המלצה אחרונה סיים תמיד לפני הזמן המוקצב שלך זה משאיר זמן להפסקה והקהל יאהב אותך על כך.


No comments:

Post a Comment